Yalın Satış Sistemi (8 Adım)

23 Eylül 2017 - Fuat Paşa Yalısı / İstanbul


...
Hakan AKGÜL

“hedef: hızlı, kârlı, daha çok ve sürekli satış”

Yalın Düşünce müşterinin tam olarak istediğini, istediği yerde, istediği zamanda ve doğru maliyetle teslim etmeyi planlar. Satış bu çerçevede ve uzun vadeli müşteri ilişkileri açısından düşünülmelidir. Satış süreçleri verimli olmalı, israf önlenmeli, hedeflenen karlılık yakalanmalıdır. Satıcının “satış dışı işler”le uğraştığı süre tespit edilmeli ve satıcı zamanının daha çoğunu müşterilere ayırabilmelidir. Başarılı satıcıların kritik becerilerini ekibin diğer üyelerine aktarabilecek bir sistem kurulması gerekir.

Mevcut müşteriler elde tutulmalı ve yeni müşteriler kazanılmalıdır. Teklifler ve müşteri ile iletişim daha yüksek oranda ve daha kısa sürede satışa dönmelidir. Bilimsel bir metotla çapraz satış hedeflenmelidir. Müşterinin ihtiyacı, müşteri için değer tam olarak anlaşılmalı ve beklentileri tatmin edilmelidir. Rakipler ve pazardaki uygulamaları iyi takip edilmeli, şirkete doğru öneriler sunulmalıdır.

Satıcı tüm bunları gerçekleştirecek beceri ile donatılmalı ve zamanını iyi kullanmalıdır. Satıcı, “satış yapamamak” korkusunu yenmeli, motivasyonunu yüksek tutmalı, zor müşterilerle başa çıkabilmeli ve stresle mücadele edebilmelidir. Ayrıca satışlarını karlı yapmalı, hedeflerini ve kendi gelir seviyesini yüksek tutabilmelidir. Müşteri ziyaretine gidenler, doğru müşterilere doğru zamanda uğramalıdır.

Bu eğitim yukarıdaki modeli sistem haline getirir: Yalın Satış Sistemi (8 Adım). Modelin görünümünde “iki sütun ve iki kanat” yapısı vardır. Modelin hedefini bir sloganla özetlemek gerekirse; “iki sütun, iki kanat, yalın satış modeliyle daha çok sat” diyebiliriz. Bu slogan modelin eğitim sonrasında satış ekiplerinin aklında kalmasını kolaylaştırmaktadır.

Eğitim hem tüketiciye satan (B2C) hem de firmaya satan (B2B) tüm şirketler için değer katmak üzere tasarlanmıştır.

İçerik :

  • Yalın Düşünce ve Yalın Satış Nedir ?
  • Yalının Müşteriye Bakış Açısı
  • Yalın Satış Sistemi – 8 Adım
  • Yalın Satış Sistemini Anlamak ve Uygulamak (İnteraktif)
  • Yalın Satıcı Kimdir ?
  • Satıcının Bireysel Gelişimi
  • Satıcı Kendini Nasıl Motive Etmeli ?
  • Rakiplerin Analiz

Süre : 2 Gün

Kimler Katılmalı : Satış Ekipleri ve Yöneticiler

Eğitim Sonunda Ana Firmaya Sunulacak Raporlar (Satış Ekipleri için) :

  1. Eğitim Öncesi ve Sonrası Satışa ve Müşteriye Bakış
  2. Kişilerarası Etkileşim Testi Sonucu
  3. Sosyal Stil Testi Sonucu
  4. Eğitim Sonrası Öğrenilenleri Uygulama Niyeti
  5. “Neden Daha Çok Satamıyoruz?” Sorusunun Satış Sürecine Dönük Cevapları

Raporlar, her bir satıcının bilgi, beceri, tutum seviyesine, davranış tarzına, kişilik yapısının satışa uyumuna dair işaretler verir ve bu çerçevede gelişim planlarının önünü açar. Ayrıca eğitim sonrası raporları, satışı arttırmak için “ürün”, “fiyat” vb haricinde öneriler ortaya çıkaracak ve bunlar  şirket için problem çözme ve iyileştirme fırsatları olabilecektir.

Eğitim öncesi firma yetkilileriyle birlikte çalışılarak, eğitim ve modelin sektöre ve firmaya özelleştirilmesi sağlanmaktadır.

Eğitim uygulama ve videolarla desteklenir.

Bu eğitimin ikinci aşaması “Yalın Satışta Yeni Ufuklar 2.0” ismiyle sunulmaktadır. Bu ikinci eğitim ilk eğitimi başarıyla tamamlamış olanlar için 3-6 ay sonra önerilir.

“Yalın Satışta Yeni Ufuklar 2.0” eğitimi, Ana Firma Satış Yönetici ve Liderleri (Bayi, Mağaza Bölge Sorumluları ve bu seviyenin bir üstü satış yönetim kademeleri) için Liderlik içeriği dahil edilerek önerilmektedir.