EĞİTİMLER

Kurumsal Eğitimler


Bayiler ana firmanın müşteriye “dokunduğu” stratejik noktalardır; doğru yönetilmelidir. Bayilerin sahip olduğu bilgi, beceri ve tutumun pazardaki değişimi yakalayamadığı zaman ana firma yetkilileri devreye girmeli ve bayilere destek olmalıdır.

Bugünkü rekabet ortamında ana firma bayi ilişkilerinin bir iş ortaklığı olduğunu, çok kuvvetli bir bağ olması gerektiğini ve karşılıklı güvene dayanmasını bekliyoruz. Bu ortamı kurmak zor değildir; emek ister. Böyle olursa “ortak başarı” gelecektir.

Kısa vadeli menfaatler uğruna uzun dönem heba edilmemelidir.

Ana firma kendini muhakkak yenilemelidir, önden koşmalı ve gelişimine bayilerini de ortak etmelidir. Bayilerdeki ikinci nesil ile ilgilenmelidir. Bayiler müşteriye daha yakındırlar ve önerileri değerlendirilmelidir.

Ana firma ve bayi ilişkileri özenle başlamalı ve mümkünse nesiller boyu sürmelidir. Karşılıklı güven, sevgi ve saygı korunmalıdır. Her iki taraf için de ilişkiyi koparmak ve yeni arayışlara girmek zaman kaybı olabilmektedir. Atasözünde olduğu gibi “gelen gideni aratmaktadır”. Ayrıca artık ana firmaların ürünleri ve hizmetlerinin olduğu gibi bayi uygulamaları da birbirine benzemektedir. Ana firmanın yeni bir bayiyi kendi sistemine alıştırması 1-2 sene almaktadır. Burada her iki tarafa da önemli görevler düşmektedir.

EĞİTİM İÇERİĞİ

İşletmecilik, Satış Fonksiyonu ve Kanal Bayi Yönetimi

  • Bayi Arayışı ve Fizibilite
  • Bayi Belirlemek ve Kuruluş
  • Temel Prensipler, Risk Analizi, Destekler
  • Karlılık ve Stok
  • Bayi Karnesi,
  • Bayi Değerlendirme,
  • Bayi Ziyaret Formatı,
  • Ana Firma – Bayi İlişkisi (5N1K),
  • Bayi Konseyi
  • Satış ve Bağlantı Takibi,
  • Yerel Pazarlama,
  • Bayinin İç Yönetimi (Satış, SSH -Satış Sonrası Hizmetler, Finans ve Muhasebe)
  • Aktif Satış,
  • Satıcının Kapalı Kutusu ve Görsel Performans Yönetimi
  • Bayi Satış ve SSH Ekibinin Gelişimi

KAZANILACAK YETKİNLİKLER

  • Amaç Ana Firma yetkililerinin bayiye katkısını arttırmaktır.
  • Katılımcılar, bayilerin ufkunu genişletmek, müşteri ilişkilerini ve şirketin işleyişini mükemmel hale getirmek yönünde farklı bakış açıları kazanacaklardır.
  • Bu seminerde, doğru bayileri nasıl araştırıp bulacağımızı ve kuracağımızı, bayilerimizi nasıl geliştireceğimizi, bayilerimizin satışlarını arttırıp işini büyütebilmeyi ve aynı zamanda maliyetlerini düşürerek bu yolla karlılıklarını arttırmayı, bayimizin ekiplerini en verimli şekilde yönetebilmesini nasıl sağlayacağımızı, mevcut müşterilerini koruyup yeni müşteri bulmasını ve diğer pek çok konuyu yaşanmış örnekler ve karşılıklı fikir alışverişi ile aktaracağız.

Süre

  • 1 Gün

KATILIMCI PROFİLİ

  • Bu seminer Ana Firmaların bayi yönetiminde mükemmelleşmesi için farklılık yaratmayı hedeflemektedir.

Ana Firmaların Bölge, Bayi ve Mağaza Yöneticileri ve Ana Firmadan konuyla diğer ilgililer için faydalı olacaktır.

[contact-form-7 404 "Not Found"]