EĞİTİMLER

Kurumsal Eğitimler


Satın alma şirketin maliyet hedeflerini tutturmak için ana fonksiyonlardan biridir. Amaç sadece üretime mal yetiştirmek değil ayrıca yüksek kalitede ürün çıkarabilmek için teknik tasarımın talep ettiği hammadde ve özellikte hammadde veya malzemeyi ihtiyaç kadar miktarda ve zamanında hazır etmektir. Tabii ki sürecin maddi değeri kadar legal ve kalite boyutu da Tedarik zincirinin doğru kurgulanması için esastır. Bu eğitimde yalın tedarik zinciri oluşturmak için adım adım yaklaşımı göreceksiniz.

EĞİTİM İÇERİĞİ

  • Yansanayiye yaklaşım (direk malzemeler & endirek malzemelerin yönetimi; stratejik partnerlikler ve/veya bağımlılık)
  • Alternatif yansanayilerle karşılaştırma (Benchmarknig)
  • Satınalmacının teknik bilgi ve yetkinliği
  • Kendi hattını veya yan sanayi hattını ne kadar tanıyor?
  • Gemba toplantılarına katılım,
  • Tedarikçisinin DPM, PPM değerlerini takip ediyor mu?
  • Teklif isteme süreci
  • Ürün geliştirme, Kalite ve diğer destek birimlerle ortak çalışmalara yatkınlık
  • Ortak toplantıların çıktıları, dokümantasyonu, FMEA ve Lessons Learned bilgileri
  • Teklif sürecinin değerlendirilmesi
  • Ürün geliştirme, Kalite ve diğer destek birimlerle çalışırken fiyatın gizliliğinin korunması
  • Teklif sürecinde olası ECI etkilerinin önce şirket içi ekiple sonrasında tedarikçi ile tartışılması
  • Kalıp sözleşmesi ve amortisman (KKDF ve diğer vergiler)
  • Satışın öngörüsünün doğruluk oranı
  • Kalıp dışında görsel kontrolü azaltacak fikstürlerin fiyata dahil edilmesi
  • Proje süresince kalıp ihtiyacı ve ilk kalıp maliyetine göre tasarım maliyetinin düşmesi
  • Prototip üretiminin önemi (projedeki bütçesi – Marshmellow challange örneği)
  • Yan sanayi seçimi – her departman ile konsensus yapabilmek ve bilgilendirme – Toyota örneği
  • Tedarikçinin üretim yeri ve depo (pick-up location) denetim ve onay süreci
  • ECR yönetimi
  • PCR yönetimi
  • İş etiği / Satınalma etiği (alınan her favor fiyata dahildir; proto price; akşam yemekleri vs)
  • INCO Terms, Currency Impact, Palet üstü, koli içi miktarı
  • Sözleşme
  • İhtilafların çözümü (Conflict management)
  • Tedarikçi ile ilişkilerin sonlandırılması (Disengagement management)
  • Tedarikçiye iş ortağı gözü ile bakmanın önemi
  • Yan sanayinin kar marjını yememek (GM vs Toyota): Dont get margins of your suppliers but get control of your potentials for improvement
  • İç piyasa için yerli (Local for local)
  • İşçilik ağırlıklı mı? Volümetrik parça mı üretiyor? Şirketin kapısına kadar gerçek maliyet ne kadar (TCO)
  • Global alımda ortak çalışmalar

 

  • Tedarikçi ile sözleşme öncesi çalışmalar ve tartışmalarda dikkat edilmesi gereken konular:
  • Tedarikçinin satış hedefleri nedir? Hattının doluluk oranı nedir? Tier2 seviyesi kimler ve nerelerde?
  • Soft skills: Masanın neresinde oturmalı, ses tonu, yaklaşım
  • Yıllık sözleşme müzakere teknikleri:
  • Alternatifler, riskler
  • Fiyat belirleme yöntemleri (sabit / değişken / LME /MTZ) Pros & cons (Fiyat değiştirme sıklığı (döviz avantajı veya ERP Programı)
  • Hammadde sözleşmeleri ve fiyat geçerlilik süresi (endeksleme)
  • Endirek Satınalma: ihale usulü yarar ve zararları
  • Tasarım için yansanayi seçimi (Toyota SPDD and SD supplier)
  • e- Auction (yarar ve zararları)
  • Yansanayi Periyodik değerlendirmesi (Satınalma, Lojistik, Kalite)
  • Yansanayi geliştirme programı – VSM – VSD çalışmaları
  • Supplier Portal (nedir, neler yapılır, neler paylaşılır, performance indicators)

KAZANILACAK YETKİNLİKLER

  • Müşteri odaklı üretim sürecinin oturması
  • Çekme prensibinin temel taşı tedariğin yalınlaşması
  • Tedarik kanadında hedeflerin neden-sonuç ilişkisinin kurulması ve görselliğinin sağlanması

SÜRE

  • 2-3 gün
  • Tavsiye edilen katılımcı: Satınalma, R&G çalışanları, Kalite Çalışanları, Lojistik ekipleri

KATILIMCI PROFİLİ

Başta Satınalma ve Lojistik çalışanları ve onların yöneticileri. Özellikle strateji ve tedarik ile ilgili konuların ele alınması ile Finans, Ürün Geliştirme, Üretim ve Kalite Birimlerinden satınalma süreçleri ile ilişkili çalışanlar ve / veya yöneticileri ve İnsan Kaynakları Birimi olmak üzere;

  • Firma içinde satınalma sürecinin parçası olan,
  • Satınalma süreçlerinde belirli sıkıntılar yaşayan,
  • Tedarik Zincirini anlamak isteyen,
  • Orta kademe yöneticilerin ve saha çalışanlarının inancını artırmaya çalışan, herkes.