EĞİTİMLER

Kurumsal Eğitimler


Çalışanlara işin kaliteli, güvenli ve doğru bir şekilde yapılması için gerekli olan bilgi ve becerilerin nasıl aktarılması gerektiğinin İlk Kademe Yöneticilere öğretimidir. 4 Adımdan oluşan iş başı öğretim programı, 1940 yılında Amerika’da savunma sanayiinin malzeme ihtiyacını karşılayabilmek için gereken yetişmiş personel ihtiyacını karşılamak üzere geliştirildi. TWI(Training Within Industry) servisi tarafından geliştirilen “3J” programının (İşbaşı öğretim-Job Instruction Training; Metot Geliştirme-Job Method Training; İş İlişkileri – Job Relations Training) modüllerinden bir tanesi de “İşbaşı öğretim”dir. Amerika’da 1941-1945 yılları arasında uygulandığı firmalarda maliyet, kalite, güvenlik performanslarını arttırarak başarısını kanıtlamıştır. 1950 yılında Toyota tarafından öğrenilen TWI programı Toyota Üretim Sisteminin temel yapısını oluşturmuştur. Bu günlere kadar da Toyota içinde Takım Lideri geliştirme programı içerisinde sertifikalı eğitmenler yetiştirmek amacı ile uygulanmıştır. Taiichi Ohno ‘da Japonya’daki ilk sertifikalı TWI eğitmenlerinden birisi olmuş ve işbaşı eğitiminin önemine çok inanmıştır. İyi öğretim becerisi ilk kademe yöneticilere iyi yetişmiş işgücünü oluşturmaları için gereklidir. Öğretim becerisi edinildiğinde yöneticiler, hatalı üretim, iade ve yeniden üretim, iş kazaları ve ekipman hasarları gibi olayları azaltabileceklerdir.
Bu eğitim şirket/kurum sahibi ve yöneticilerine Yalın Sistem’in bugüne nasıl geldiğini, neden doğru sistem olduğunu, diğer yaklaşımlardan farkını anlatmak üzere tasarlanmıştır. Mükemmel sonuçları almak için mükemmel süreçlere ihtiyacımız var ancak her şeyden önce o süreçleri mükemmelleştirecek insanları yetiştirmeli, motive etmeli ve inandırmalıyız. Süreç ve insanın gelişimini birlikte ele alan yalın düşünce felsefesi, başarıyı kullanılan araçlarda veya üstün bilgi/beceriye sahip çalışanlarda değil, topyekün çabanın aynı doğrultuda şirket hedeflerine yönlendirilebilmesinde arıyor.

EĞİTİM İÇERİĞİ

  • İşbaşı Öğretime Hazırlık
  • Çoklu Beceri Geliştirme Planı Oluşturma
  • İş Bölümlendirme
  • Öğretim İçin Gerekli Her Şeyi Hazırlama
  • Çalışma Alanını Düzenleme
  • İş Öğretiminde Etkili Olmayan Yöntemler
  • Düz Anlatım
  • Sadece Gösterim
  • 4 Adımda İşbaşı Öğretim Modeli
    – İşçiyi Hazırlayın
    – İşi Sergileyin
    – İşi Uygulatın
    – İşi Takip Edin
  • Özel İşbaşı Öğretim Koşulları
  • Uzun ve Karmaşık İşler
  • Limitli Sürede Öğretim
  • Sözel İletişimin Sınırlı Olduğu Durumlarda Öğretim
  • Hat Hızında Öğretim
  • Özel Beceri ve Teknik Gerektiren Öğretimler
  • Öğretim Desteklerinin Kullanımı

Kazanılacak Yetkinlikler

Bu modülü tamamlayan katılımcılar;

  • İlk kademe yönetici sorumluluklarının en başında yer alan “yüksek performanslı çalışanlar yetiştirmek” için başarılı öğretimin önemini tanımlayabilecek,
  • İşbaşı öğretiminin 4 Adımını öğrenerek, uygulayarak ve öğreterek firmanın başarısının artmasına sağlayacağı katkıyı tanımlayabilecek,
  • Toyota tarzı “Çoklu Beceri Planı “oluşturup, çalışanlarının gelişimlerini sistematik olarak izleyebilecek,
  • Öğretimi yapılacak işle ilgili İş Bölümlendirme yapabilecek,
  • 4 Adımda İşbaşı Öğretim Modeli’ni kullanarak iş öğretimini gerçekleştirebilecek
  • Özel İşbaşı Öğretim koşullarında öğretim teknikleri hakkında bilgi edineceklerdir.

Süre

  • 2 gün

Referans Yayınlar

Toyota Talent, TWI 1945, Toyota Kültürü, The Instructor The Man and The Job

 

KATILIMCI PROFİLİ

  • Firmada sistemin kurulması ve uygulanmasından sorumlu olan Yönetici , Müdür, Mühendis ve (**) ilk kademe yöneticiler(Forman, Grup Lideri,Takım Lideri) ve eğitmenlerdir. *İlk kademe yöneticiler için firma içi eğitim ya da bu katılımcı grubu için açılan eğitimler önerilir *İlk Kademe Yöneticiler çalışanlardan sorumlu olan ve/veya çalışanları yönlendiren yönetici, müdür, şef, grup lideri, formen, takım lideri v.b. kişilerdir.

Bilgi Talep Formu