En temel anlatımıyla, Satınalma bir işletmenin mal ve hizmet ihtiyaçlarını doğru miktarda, doğru kalitede, doğru zamanda, en ekonomik şekilde temin sürecidir. Günümüzde satınalma departmanlarının işletme içindeki yeri ve şirket büyüme ve karlılık hedeflerindeki payı yadsınamaz bir duruma gelmiş ve satınalma departmanın operasyonel bir departman olmaktan çok, stratejik bir departman haline getirilmesi artan rekabet koşullarında kaçınılmaz hale gelmiştir. Satınalma şirketin maliyet hedeflerini tutturmak için ana fonksiyonlardan biridir. Peki ama ‘’MALİYET’’ nedir? Bir malzeme ve hizmeti ucuz aldığımızı nasıl anlayacağız? Toplam satınalma maliyetimizin ne olduğunu ölçebiliyor, buna göre hedef ve stratejimizi oluşturabiliyor muyuz? Satınalma süreçlerimiz belirlenmiş ve tanımlı mı? Süreçlerimizdeki katma değersiz operasyonları nasıl ortadan kaldırabiliriz? Amaç sadece üretime mal yetiştirmek, tedarik yapmak mı? Satınalma iç ve dış kaynaklarımız işletme amaç ve hedeflerine uygun olarak konumlandırılmış mı?
Tüm bu soruların cevaplarını bulmak için gerekli temel metodlar, analiz yöntemleri ve satınalmacılarımızda bulunması gereken temel yetkinlikler bilgisi bu eğitimde aktarılacaktır.
İçerik :
Süre : Tavsiye edilen süre 1 gündür
Kimler Katılmalı : Şirketlerin satınalma ve lojistik departmanı çalışanları ve yöneticileri
[/vc_column_text]